Pakiet Mobilności to wdrażany etapami w krajach Unii Europejskiej, bardzo obszerny pakiet przepisów dotyczących transportu drogowego, który wprowadza szereg regulacji prawnych obejmujących m.in. wynagrodzenia kierowców, czas pracy kierowców, odpoczynek kierowców, delegowanie kierowców, tachografy oraz dostęp do rynku |
System IMI jest serwisem uruchomionym przez Komisję Europejską w oparciu o rozporządzenie (UE) nr 1024/2012 umożliwiającym organom państwowym wymianę informacji w celu usprawnienia administracyjnej współpracy międzynarodowej na jednolitym rynku wewnętrznym Unii Europejskiej |
Rozporządzenie (WE) 561/2006 z dnia 15.03.2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych dotyczy transportu drogowego na terenie Unii Europejskiej reguluje czas pracy kierowców oraz przerwy i okresy odpoczynku kierowców kierujących pojazdy o DMC łącznie z przyczepą lub naczepą powyżej 3,5 tony, natomiast od 1.07.2026 r. powyżej 2,5 tony |
Rozporządzenie (WE) nr 1071/2009 ustanawia zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego na terenie krajów Unii Europejskiej i dopuszcza zawieszenie lub cofnięcie zezwolenia jeśli w wyniku postępowania administracyjnego wszczętego z powodu naruszeń zostanie orzeczona utrata dobrej reputacji |